Hoe en wat

We informeren en interesseren onze klanten via de sociale media en creëren een merk met een community van meer dan 100.000 fans. De vendingautomaat is duidelijk herkenbaar, informatief, interactief en communiceert met onze klanten. Binnen 5 jaar hebben we een omzet van € 11,5 miljoen gerealiseerd en schrijven we zwarte cijfers. Dat realiseren we met 450 vendingautomaten, 350 displays (job racking) en een professionele webshop. Ons continu wisselende assortiment is onderscheidend, verrassend, populair, klantgericht en verschilt per locatie.

Assortiment

We hebben een divers assortiment aan food en non-food.
We onderscheiden drie type producten:

  • Basics: bekende, niet onderscheidende producten, zorgen voor 20% van de omzet.
  • Trend basics: onze core business, merk bevestigende producten, zorgen voor 70% van de omzet.
  • Trends: nieuwe, innovatieve producten, merkversterkend, zorgen voor 10% van de omzet.

Naast de Food2Smile producten vullen we het assortiment aan met populaire andere merken.

Branding

 

De branding van Vending2Smile realiseren we via de sociale media,
website en de vendingautomaten op locatie.

Sociale media en website

Via onze sociale mediakanalen, Facebook, Instagram en YouTube, bouwen we aan een Vending2Smile community. Daarmee vergroten we ons bereik, zichtbaarheid, naamsbekendheid en imago. Door aansprekende, relevante branded content gaan we in gesprek met onze doelgroep. Ons doel is om binnen 5 jaar 100.000 volgers te hebben op Instagram en op Facebook.

Vending2Smile op locatie

Naast de ruim 430 vaste automaten bij onze klanten beschikken we ook over 20 mobiele vendingautomaten om op evenementen, festivals en congressen te plaatsen. Deze mobiele variant draagt, naast omzet, ook bij aan de versterking en populariteit van ons merk. Vending2Smile wil met haar mobiele vendingautomaten onder andere aanwezig zijn bij de volgende evenementen: kunst en cultuur, pop en muziek, sport en bewegen.

Markt (NL)

  • Omzet: € 765 miljoen per jaar (EU: € 15,9 miljard)
  • Afzet: 9 miljoen stuks per dag
  • Automaten: 000 units (EU: 4,1 miljoen)
  • Vending2Smile 2024: € 11,5 miljoen omzet
    Minimaal 6 miljoen verkochte stuks –> 1% marktaandeel

 

“Vending is de verkoop van food en non-food via automaten. De kosten zijn laag, de winsten zijn hoog en je bent 24/7 open. Vendingautomaten zijn bij ons “flexibele” winkels!”